انتشار نسخه ۱۹.۵M3 فایروال سوفوس

مفهوم امنیت شبکه یک چالش پویا و متغیر است که دائم به بروزرسانی نیاز دارد. شرکت سوفوس به منظور پوشش دهی به تهدیدات امنیتی جدید، به طور متناوب نسخه‌های جدیدی از Firmware تهیه و ارائه می‌کند. برای حفاظت بیشتر در برابر تهدیدات امنیتی، همیشه از آخرین نسخه Firmware (در حال حاضر نسخه ۱۹.۵.۳) برای فایروال سوفوس خود استفاده نمایید.

شرکت سوفوس در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ با انتشار نسخه ۱۹.۵MR-1 از سیستم عامل SFOS خود برای دستگاههای UTM، اقدام به اضافه کردن توانمندی های زیر نمود:

– پشتیبانی از ارتباطات ۵G: در صورت استفاده از ماژول امکان اتصال سیم کارت های  ۵G را با استفاده از باندهای زیر ۶ گیگاهرتز ۵G فعال می شود که از حداکثر سرعت دانلود تا ۴.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.

– بهبود مدیریت مسیر SD-WAN: با استفاده از این قابلیت می‌توانید مسیریاب های SD-WAN را در لابلای مسیریابی موجود خود جابجا کنید و همچنین امکان توزیع بار در این مکانیزم به کارکرد دستگاه اضافه شده است.

– ایجاد کنترل در ارتقاء سیستم عامل: صورت تلاش برای ارتقا به نسخه‌ای که در دستگاه شما پشتیبانی نمی‌شود، دستگاه با یک پیام هشدار، خطر بازگشت به تنظیمات اولیه دستگاه را اعلام میکند.

– مدیریت پشتیبان: نسخه سیستم عامل در نام فایل پشتیبان گنجانده شده است تا به شما در شناسایی نسخه های موجود کمک کند.

 

همچنین در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ با انتشار نسخه ۱۹.۵MR-2 مجددا بهبودهای زیر را به سیستم عامل دستگاههای خود اضافه نمود:

– مسیریابی پویا: بهبودی در مکانیزم مسیریابی فایروال انجام شده که امکان پشتیبانی از ۴۰۰۰ گروه را ایجاد نموده است. این تغییر باعث مقیاس پذیری بیشتری در استقرار مسیریابی پویا ارائه می دهد.

– این نسخه دو دستورالعمل امنیتی را اجرا می‌کند که به سخت‌تر شدن دسترسی غیر مجاز به فایروال شما و محافظت از فایروال شما در برابر حملات کمک می‌کند.

۱- اجباری نمودن تنظیمات دسترسی کنسول مدیریت وب از آدرس های IP خاص WAN

۲- حذف دسترسی WAN استفاده نشده به کنسول مدیریت وب و پورتال کاربر بعد از ۹۰ روز بلااستفاده بودن

 

نهایتا در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ با انتشار نسخه ۱۹.۵M3 آخرین بهبودهای خود را به شکل زیر را اعمال نمود:

 

– ایجاد امکان ادغام با  Akamai SIA و Cloudflare Magic WAN که می‌توان با استفاده از SD-WAN اضافی و انعطاف‌پذیر از طریق IPsec VPN یا تونل‌های GRE، ترافیک را از Sophos Firewall به این سرویس دهنده ها هدایت کرد.

– همچنین این نسخه بیش از ۶۵ مشکل مهم عملکرد دستگاه و عدم پایداری را حل می‌کند.

– بروزرسانی جدید نرم افزاری SSD ها: سیستم‌افزار به‌روزرسانی‌شده SSD برای دستگاه‌های ۱U زیر در دسترس است: XGS 2100، ۲۳۰۰، ۳۱۰۰، ۳۳۰۰، و ۴۳۰۰ که بروزرسانی جدید عملکرد و قابلیت اطمینان SSD را بهینه می کند.

توصیه می شود که همیشه دستگاه فایروال خود را به آخرین نسخه آن ارتقا داده و از نصب آخرین بروز رسانی های امنیتی آن اطمینان حاصل کنید.اگر در حال حاضر از نسخه های قدیمی استفاده میکنید ؛ جهت ارتقا به آخرین نسخه و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت iCTN با شماره تلفن ۲۲۱۳۹۲۳۰-۰۲۱ تماس بگیرید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *