نصب و راه اندازی سینولوژی

نصب و راه اندازی سینولوژی

سینولوژی یکی از تولید کننده های محصولات و خدمات بر مبنای NAS می باشد.برندهای زیادی در این حوزه فعالیت می نمایند و می توان گفت تمامی برندها تقریبا از سخت افزار یکسان استفاده می نمایند و وجه تمایز برندها مسئله نرم افزار واسط می باشد که سینولوژی نرم افزاری ساده با قابلیت های بسیار بالا و قابل اعتماد طراحی کرده است .محصول اصلی سینولوژی در واقع نرم افزار DSM یا Disk Station Manager می باشد که بر روی تجهیز NAS نصب می گردد.سیستم عامل محصولات سینولوژی لینوکس می باشد و جهت استفاده از قابلیت های دستگاه باید پکیج نرم افزاری DSM را متناسب با مدل تجهیز خریداری شده از سایت سینولوژی دانلود و بر روی سیستم عامل آن نصب نماییم .در ادامه به نحوه نصب و استفاده از این دستگاه می پردازیم.
پس از نصب استاندارد سخت افزار دستگاه و هارد های آن، مطابق با راهکارهای شرکت سازنده و مدل آن که می تواند داخل رک و یا رومیزی باشد اقدام به نصب می نماییم و مراحل زیر را برای راه اندازی دنبال می نماییم:
۱- از طریق پورت شبکه پشت دستگاه ، تجهیز را به سوییچ متصل می نماییم.حتما دقت نمایید که تجهیز و کامپیوتر شما در یک شبکه قرار بگیرند، حال دستگاه را روشن می نماییم.
۲- پس از گذشت زمان و پایدار شدن شرایط ، دستگاه از طریق شبکه در دسترس می باشد.
۳- از طریق ابزار Web Assistant که به صورت پیش فرض در تجهیز وجود دارد می توان با مرورگر آدرس diskstation:5000 را جستجو نمود و شرایط را Not Installed نمایش می دهد.

۴- حال با استفاده از دکمه Connect مراحل نصب DSM آغاز می گردد که می تواند به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت و یا به صورت آفلاین و دستی اقدام به نصب نمود.

توجه :
 توصیه می گردد از مرورگر های Chrome و FireFox استفاده شود.
 در صورتی که قبل از اتمام نصب به صورت اتفاقی ارتباط قطع گردید، می توان با نام کاربری Admin بدون کلمه عبور به DSM ورود کرد.
 محل نصب دستگاه حتما سازگار با شرایط استاندارد دما و رطوبت باشد.
 علاوه بر نصب DSM از طریق Web Assistant ، می توان از طریق نرم افزار Synology Assistant نیز این فرایند را دنبال نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *