توصیه های عمومی ذخیره سازی ESXI

توصیه های عمومی ذخیره سازی ESXI

تعداد LUN ها در یک آرایه ی ذخیره سازی و راهی که ماشین های مجازی در سراسر این LUN ها توزیع شده اند می تواند بر روی performance تاثیر گذارد. فراهم کردن LUN های بیشتر، با ماشین های مجازی کمتر بر روی هر یک، می تواند سرورهای ESXi را قادر سازد تا به طور همزمان درخواست های ورودی / خروجی بیشتری را به آرایه ذخیره سازی ارائه دهند. این قابلیت بالقوه ای برای بهبود عملکرد، با اطمینان استفاده کامل از تمام منابع آرایه و ارائه فرصت های بیشتری برای بهینه سازی I/O به آرایه ذخیره سازی است. از سوی دیگر ایجاد کردن LUN های خیلی زیاد، مخصوصا زمانی که سرورهای ESXI زیادی به یک ذخیره ساز تنها متصل شده اند، می تواند موجب شود هاست های ESXI به طور همزمان درخواست های I/O بسیار زیادی را که منجر به پر شدن صف آرایه ذخیره ساز و ارسال خطاهای QFULL/BUSY از سوی آرایه ذخیره سازی می شود. این مسئله می تواند موجب کاهش performance و نیاز به تلاش مجدد برای درخواست های reject شده شود.

آمار تاخیر در I/O را می توان با استفاده از esxtop و یا resxtor که گزارش زمان تاخیر دستگاه، زمان صرف شده در kernel و تاخیر دیده شده توسط سیستم عامل guest را می دهد، مانیتور کرد.

اطمینان حاصل کنید که تأخیر میانگین برای دستگاه های ذخیره سازی بسیار زیاد نیست. این تأخیر را می توان با مشاهده در esxtop و با جستجوی متریک GAVG / cmd. دید. مقدار معقول مناسب برای این معیار به زیر سیستم ذخیره سازی شما بستگی دارد. به طور پیش فرض storsge I/O control setting ، ۳۰ میلی ثانیه است اما اگر شما storage سریع تری دارید مثلا SSD، می توانید این مقدار را کاهش دهید.

شما می توانید حداکثر تعداد درخواست های دیسک را در هر VMFS Volume تنظیم کنید، که می تواند کمک کند پهنای باند ماشین های مجازی که از آن Volume  استفاده می کنند را برابر کنید.

اگر شما اغلب خطاهای QFULL / BUSY را مشاهده می کنید، ممکن است enable و تنظیم کردن عمق صف موجب بهبود عملکرد ذخیره سازی شود. این ویژگی می تواند به طور قابل توجهی تعداد دستورات برگشت داده شده از آرایه با خطای QFULL / BUSY را کاهش دهد. اگر هر سیستم دسترسی به یک LUN خاص یا پورت آرایه ذخیره سازی با queue depth throttling فعال شده دارند، تمام سیستم ها دسترسی به این LUN یا پورت آرایه ذخیره سازی باید از الگوریتم عمق صف استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *