Disaster site and Business Continuity-سمینار تخصصی ایجاد سایت پشتیبان و راهکار تداوم کسب و کار

سمینار تخصصی ایجاد سایت پشتیبان و راهکار تداوم کسب و کار “Disaster site and Business Continuity” شرکت ICTN (فن آوران اطلاعات و ارتباطات شمالغرب) برای مدیران و کارشناسان ارشد IT بانک های بزرگ کشور روز سه شنبه ۱۸/۰۸/۱۳۹۵ در هتل مجلل اسپیناس پالاس برگزار شد. هدف از برگزاری این سمینار تشریح راهکارهای شرکت Dell-EMC  جهت دستیابی به راهکارهای تداوم کسب و کار با بهره گیری از تلفیق راهکارهای Recover Point شرکت Dell – EMC و راهکار Site Recovery Manager شرکت vMware و همچنین امکان Operational Recover مبتنی بر راهکار Recover Point بوده است.

dscf3522-2

در ابتدای این سمینار آقای مهندس موسوی مدیر عامل شرکت ICTN ضمن خوش آمد گویی به مهمانان سمینار و اضهار صحبت های مقدماتی، به معرفی مختصری از تاریخچه شرکت ICTN پرداختند و در خصوص پروژه های موفقی که در بانک ها و سازمان های مختلف داشته اند توضیحاتی را ارائه نمودند .شرکت ICTN دارای چهار رتبه یک در زمینه های ۱-شبکه داده ۲- رایانه های غیر Main Frame 3-امنیت فضای تبادل اطلاعات ۴-پشتیبانی می باشد .ایشان سپس به تشریح تکنولوژی رایانش ابری و مدل های ارائه سرویس های بانکی بر اساس رایانش ابری پرداخته و راه حل های پیاده سازی رایانش ابری را توضیح دادند .مدیرعامل شرکت ICTN مدل های ارائه خدمات رایانش ابری را مطابق مدل های Saas   ، Pass ، Iaas معرفی نمودند و ساختار پیاده سازی این سرویس ها را بصورت Private Cloud ، Public Cloud ، Hybrid Cloud ارائه دادند . از نظر ایشان یکی از بزرگترین دست آوردهای رایانش ابری پیش گیری از سرمایه گذاری های کلان در تجهیزات و دارایی های ثابت IT و پرداخت هزینه های متغیر به میزان عملیات و مصرف خدمات می باشد.آقای مهندس موسوی در انتها به تشریح و معرفی ماموریت شرکت ICTN که به طور خلاصه ؛  خدمات طراحی، اجرا و مشاوره در زمینه پیاده سازی مدل های رایانش ابری و همچنین ارائه محصولات شرکت Dell-Emc می باشد ؛ پرداختند. همچنین استراتژی های شرکت ICTN را برای اجرای ماموریت خود به صورت ذیل معرفی نمودند . ۱- توسعه واحد بازرگانی و فروش ۲- توسعه سرمایه های انسانی و تجهیز لابراتورهای سخت افزاری ۳- برگزاری دوره های آموزشی ۴- برگزاری سمینارهای تخصصی و معرفی تجربه های شرکت و تکنولوژی های روز دنیا .

dscf3586

در بخش دوم سخنرانی های این سمینار آقای مهندس مهداد مولاپناه با عنوان عضو هیات مدیره و مدیر فنی شرکت ICTN در جایگاه حاضر شدند و اقدام به انجام ارائه خود با موضوع  تعریف “تداوم کسب و کار” و راهکار های اجرایی آن در مراکز داده نمودند. ارائه انجام شده شامل مرور تعاریف فاجعه، دلایل بروز و همچنین راهکارهای بازیابی فاجعه بود. در ادامه مفهوم تداوم کسب و کار، مخاطرات عدم پیاده سازی پلان مربوطه و رابطه “بازیابی فاجعه” و “تداوم کسب و کار” توسط ایشان بیان گردید. در نهایت پس از ارائه توضیحاتی در مورد مراکز داده مدرن و به خصوص مراکز داده نرم افزاری (SDDC)، اقدام به ارائه توضیحات در مورد برخی از راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری ارائه شده توسط شرکتهای DEL EMC و VMWARE نمودند.

در طول این سمینار ، مدیر واحد Cloud شرکت ICTN، ضمن توصیف فنی محصولات خانواده Recover Point به بررسی ویژگیهای منحصر به فرد این خانواده از محصولات شرکت Dell – EMC پرداخت و  قابلیتهای انحصاری نظیر : فرآیند Journaling مورد استفاده در Recover Point و برتری های این محصول نسب به سایر محصولات هم رده موجود در بازار، کاهش پهنای باند Data Replication تا میزان ۹۰ درصد و به تبع آن کاهش چشم گیر هزینه های اجاره خط های WAN و … پرداختند.در پایان نیز تمامی امکانات تشریح شده بصورت عملی در لابراتوار مجهز به تجهیزات ذخیرشی Dell – EMC ( تعبیه شده در سالن سمینار ) نیز به مرحله اجرا گذاشته شد و با شبیه سازی فرآیند رخداد فاجعه ( Disaster ( و بازیابی داده ها و همچنین انتقال سرویس از سایت اصلی به سایت پشتیبان، تمام موارد تئوریک ارائه شده، به بوته آزمایش عملی گذاشته شد که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت.در بخش پرسش و پاسخ فنی، تعامل بالای پرسش کنندگان و پاسخ دهندگان از دیگر ویژگی های چشمگیر این سمینار بود که زمان در خور توجهی را نیز به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که در پایان این سمینار، جوایز نفیسی از آخرین محصولات Apple به قید قرعه به افرادی که به سوالات مطرح شده در سمینار پاسخ صحیح ارائه داده بودند، اهدا گردید.

جهت مشاهده ی تصاویر سمینار  اینجا  کلیک نمایید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *