قابلیت های جدید ESXI 6.7

قابلیت های جدید ESXI 6.7

در هفدهم آوریل ۲۰۱۸ شرکت Vmware جدید ترین نسخه  پلتفرم مجازی سازی خود یعنی Vmware vSphere 6.7  را به دنیا معرفی نمود

Vsphere 6.7 کاربردی ترین و امن ترین پلتفرم برای ساختار های Hybrid Cloud ( رایانش ابری ) می باشد. مدیریت یکپارچه و کارآمد زیرساخت های بزرگ، امنیت کامل در خود پلتفرم، از جمله قابلیت هایی است که Vmware را از دیگر پلتفرم ها جدا کرده است. قابلیت های کلیدی vSphere 6.7 مشکلات زیر را برطرف می کند:

  • گسترش شدید در کیفیت و همچنین تغییر سریع در نرم افزار ها
  • گسترش شدید مهاجرت به زیرساخت های Hybrid Cloud( رایانش ابری ) و استفاده از آن
  • دستیابی به اهمیت فوق العاده در امنیت زیرساخت و همچنین نرم افزار ها

 

 

 

در ادامه به بررسی قابلیت های کلیدی در Vmware vSphere 6.7 خواهیم پرداخت.

 

مدیریت ساده و کارآمد

 

Vsphere 6.7 برپایه نوآوری های تکنولوژیکی بالایی نسبت به Vsphere 6.5  می باشد که تجربه مشتری را به سطح کاملا جدیدی ارتقا می دهد.

  • Vsphere 6.7 یک تجربه جدید و استثنائی برای کاربر با استفاده از vCenter Server Appliance ( vCSA) به همراه دارد . این نسخه چندین APIs جدید را معرفی میکند که باعث بهبود کارایی و تجربه در راه اندازی vCenter و همچنین راه اندازی چندین vCenter براساس یک قالب آماده میشود ، مدیریت vCenter Server Appliance  و پشتیبان گیری و بازیابی را به مراتب راحت تر میکند.
  • بطور قابل ملاحظه ای توپولوژی vCenter Server از طریقvCenter با embedded platform services controller را در حالت  enhanced linked ساده تر کرده است که مشتریان این توانایی را دارند تا چند vCenter را به هم پیوند داده تا دسترس پذیری را در سرار محیط بدون نیاز به external platform services controller یا  load balancers داشته باشند.
  • vSphere 6.7 عملکرد بهتری در مقایس و کارایی در هنگام بروزرسانی ESXi هاست ها دارد. با حذف یکی از دو بار راه اندازی مجدد که به طور معمول برای ارتقاء نسخه اصلی مورد نیاز است ، زمان تعمیر و نگهداری را به طور قابل توجهی کاهش میدهد. همچنین Quick boot یک نوآوری جدید است که  ESXi hypervisor را بدون راه اندازی مجدد هاست فیزیکی ، و حذف زمان سپری شده برای بوت شدن ، از سر میگیرد.

  • یکی دیگر از مولفه های اصلی vSphere 6.7 رابط کاربر گرافیکی است که تجربه ایی ساده و کارآمد را ارائه می دهد ، . vSphere Client مبتنی بر HTML5 یک رابط کاربری مدرن ارائه میکند
  • vSphere 6.7 شامل قابلیت های اضافه شده برای پشتیبانی از نه تنها جریان های کاری معمولی مشتریان ، بلکه سایر قابلیت های کلیدی مانند مدیریت NSX ، vSAN ، VUM  است.

 

امنیت جامع

 

  • vSphere 6.7 ابزارهای سخت افزاری Trusted Platform Module (TPM) 2.0 و همچنین     ۰  Virtual TPM   را پشتیبانی می کند.
  • رمزگذاری داده ها همراه با vSphere 6.5 معرفی شد و به خوبی جا افتاد. با vSphere 6.7 ، رمزگذاری VM بهبود بیشتری یافته و عملیات مدیریت را آسان تر کرده است. محافظت از داده ها در حالت سکون و جابجایی طراحی شده ، ساخت آن را به آسانی با یک راست کلیک و همچنین افزایش امنیت وضعیت رمزگذاری VM و دادن کنترل بیشتری برای محافظت به کاربر در برابر دسترسی به داده های غیر مجاز میدهد.
  • حفاظت از داده ها را در حرکت با فعال کردنvMotion رمزگذاری شده درinstances  های مختلف vCenter و همچنین نسخه های مختلف ارائه میدهد.
  • vSphere 6.7 از تمام رنج تکنولوژی ها و فن آوری های امنیتی مبتنی بر مجازی سازی مایکروسافت پشتیبانی       می کند.

 

Universal Application Platform

 

  • vSphere 6.7  یک پلتفرم کاربردی عمومی است که ظرفیت های کاری جدید مانند ( تصاویر گرافیکی ۳ بعدی، اطلاعات حجیم ( و برخی از آخرین نوآوری های سخت افزاری در صنعت را پشتیبانی میکند و عملکرد استثنایی را برای انواع کار های مختلف ارائه میدهد.
  • vSphere 6.7 پشتیبانی و قابلیت های معرفی شده برای GPU را از طریق همکاری VMware  و Nvidia ، با مجازی سازی GPUهای Nvidia حتی برای non-VDI و موارد غیر محاسباتی مانند هوش مصنوعی ،  داده های حجیم و موارد دیگر افزایش میدهد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *